SEKCE TRATĚ
Základní technické údaje :
ZD 24 A |
ZD 24 C |
ZD 24 C/100 |
ZD 24 D |
ZD 34 D |
|
Nosný profil | I 155(I 140E dle DIN) | I 155(I 140E dle DIN) | I 155(I 140E dle DIN) | I 155(I 140E dle DIN) |
I 155(I 140E dle DIN) + PLO |
Maximální délka sekce | 3 m | 3 m | 3 m | 3 m | 3 m |
Poloměr horizontálních oblouků | 4 m | 4 m | 4 m | 4 m | 4 m |
Poloměr vertikálních oblouků | 8 m | 8 m | 8 m | 8 m | 8 m |
Nejvyšší dovolená přepravní rychlost | 2 m/s | 2 m/s | 2 m/s | 2 m/s | 2 m/s |
Maximální úklon tratě | ± 30° | ± 30° | ± 30° | ± 45° | ± 45° |
Maximální tah trakčního prostředku | 80 kN | 84 kN | 100 kN | 120 kN | 120 kN |
Napojitelnost na tratě | všechny uvedené typy | všechny uvedené typy | všechny uvedené typy | všechny uvedené typy | všechny uvedené typy |
Tratě ZD 24 D a 34 D jsou k dnešnímu dni schváleny a dosud se používají jen v Polsku. Uvedené parametry platí pro tuto zemi.
Shody tratí ZD 24 A, C a C/100 se základními požadavky platných předpisů jsou pro použití v ČR potvrzeny certifikáty autorizovaných osob.
Tratě mohou být použity v důlním prostředí se zvýšeným nebezpečím výbuchu metanu SNM podle vyhlášky ČBÚ č. 22/1989 Sb.
Provedení tratí ZD 24 A, C a C/100 je analogické, pro zlepšení některých parametrů byly optimalizovány rozměry nosných nebo spojovacích prvků. U typů ZD 24 D a 34 D jsou použity zcela nové nosné a spojovací prvky, odlišné od předchozích typů.
Napojitelnost uvedených tratí i napojitelnost na trať ZD 24 B je možná pomocí přechodů nebo přechodových či doměrkových sekcí.
Podrobnější údaje jsou uvedeny v návodech k používání jednotlivých tratí.
Po předchozí dohodě lze dodat i sekce jiných než standardních rozměrů. Délka sekce však nesmí překročit 3 m.
- Sekce rovné
Vyrábí se ve standardních délkách 3 m; 2,4 m; 2 m a 1,6 m v provedení bez nebo s kotvící deskou. - Sekce horizontální
Jsou vyrobeny s poloměrem 4 m, opisují úhly 0°, 5°, 10°, 15° a 22°, sekce 0° je rovná a slouží ke zvětšení poloměru zatáčky. - Sekce vertikální
Sekce vertikální konkávní a konvexní jsou vyrobeny s poloměrem 8 m, opisují úhel 10°, provedení s pevným spojem ZD 24 A, pro ZD 24 C a ZD 24 C/100 se používá spoj kloubový. - Sekce přechodové a doměrkové
Umožňují přechod z pevných spojů na spoje kloubové nebo na jiné typy závěsných drah.
Po dohodě je možné dodat i nestandardní rozměry sekcí, pokud tím nebude snížena kvalita, funkčnost nebo bezpečnost výrobku. - Koncový doraz kloubový a pevný
Zabraňují sjetí vozidel ze závěsné dráhy na jejím konci. - Kotvení křížové a kotvení VP1
Používá se k podélné i příčné stabilizaci tratě k výztuži pomocí napínačů, třmenů, závěsné kostky a řetězu 14x50/B. - Závěsné šrouby M 20 a M 24
Používají se k upevnění závěsných kostek na výztuž chodby.