Trať závěsné dráhy

 

SEKCE TRATĚ

Základní technické údaje :

 

ZD 24 A

ZD 24 C

ZD 24 C/100

ZD 24 D

ZD 34 D

Nosný profil I 155(I 140E dle DIN) I 155(I 140E dle DIN) I 155(I 140E dle DIN) I 155(I 140E dle DIN)

I 155(I 140E dle DIN) + PLO

Maximální délka sekce 3 m 3 m 3 m 3 m 3 m
Poloměr horizontálních oblouků 4 m 4 m 4 m 4 m 4 m
Poloměr vertikálních oblouků 8 m 8 m 8 m 8 m 8 m
Nejvyšší dovolená přepravní rychlost 2 m/s 2 m/s 2 m/s 2 m/s 2 m/s
Maximální úklon tratě ± 30° ± 30° ± 30° ± 45° ± 45°
Maximální tah trakčního prostředku 80 kN 84 kN 100 kN 120 kN 120 kN
Napojitelnost na tratě všechny uvedené typy všechny uvedené typy všechny uvedené typy všechny uvedené typy všechny uvedené typy


Tratě ZD 24 D a 34 D jsou k dnešnímu dni schváleny a dosud se používají jen v Polsku. Uvedené parametry platí pro tuto zemi.

Shody tratí ZD 24 A, C a C/100 se základními požadavky platných předpisů jsou pro použití v ČR potvrzeny certifikáty autorizovaných osob.

Tratě mohou být použity v důlním prostředí se zvýšeným nebezpečím výbuchu metanu SNM podle vyhlášky ČBÚ č. 22/1989 Sb.

Provedení tratí ZD 24 A, C a C/100 je analogické, pro zlepšení některých parametrů byly optimalizovány rozměry nosných nebo spojovacích prvků. U typů ZD 24 D a 34 D jsou použity zcela nové nosné a spojovací prvky, odlišné od předchozích typů.

Napojitelnost uvedených tratí i napojitelnost na trať ZD 24 B je možná pomocí přechodů nebo přechodových či doměrkových sekcí.

Podrobnější údaje jsou uvedeny v návodech k používání jednotlivých tratí.

Po předchozí dohodě lze dodat i sekce jiných než standardních rozměrů. Délka sekce však nesmí překročit 3 m.

 

  • Sekce rovné
    Vyrábí se ve standardních délkách 3 m; 2,4 m; 2 m a 1,6 m v provedení bez nebo s kotvící deskou.

  • Sekce horizontální
    Jsou vyrobeny s poloměrem 4 m, opisují úhly 0°, 5°, 10°, 15° a 22°, sekce 0° je rovná a slouží ke zvětšení poloměru zatáčky.

  • Sekce vertikální
    Sekce vertikální konkávní a konvexní jsou vyrobeny s poloměrem 8 m, opisují úhel 10°, provedení s pevným spojem ZD 24 A, pro ZD 24 C a ZD 24 C/100 se používá spoj kloubový.

  • Sekce přechodové a doměrkové
    Umožňují přechod z pevných spojů na spoje kloubové nebo na jiné typy závěsných drah.

    Po dohodě je možné dodat i nestandardní rozměry sekcí, pokud tím nebude snížena kvalita, funkčnost nebo bezpečnost výrobku.

  • Koncový doraz kloubový a pevný
    Zabraňují sjetí vozidel ze závěsné dráhy na jejím konci.

  • Kotvení křížové a kotvení VP1
    Používá se k podélné i příčné stabilizaci tratě k výztuži pomocí napínačů, třmenů, závěsné kostky a řetězu 14x50/B.

  • Závěsné šrouby M 20 a M 24
    Používají se k upevnění závěsných kostek na výztuž chodby.

 

Kde všude nám věří a fárají s námi

Kde všude nám věří a fárají s námi

pas

Posviťte si na nás

Věřit nemůžete jen tak někomu. Podívejte se na naše certifikáty a přesvědčte se, že jsme ti praví.

Nabídka služeb

S čím můžeme pomoci?

Doprava

Kantýna

Pronájmy prostor